Tuesday, December 3, 2013

Bintang Pilihan Jihan -SneakPeak : Cheezy Najmi-



Hurmm... hot guy..” Puji Jihan sambil peluk tubuh. Najmi yang segak mengenakan suit hitam itu memang memukau. Sepadan dengan anugerah yang dia akan dapat pada malam ini.
Well...” hujung blazer hitam ditegangkan. Ala-ala macho gitu.
‘Eh! Beli kek tiup sendiri pula mamat ni.’ Kutuk Jihan dalam hati dengan perumpamaan barunya. Umpama masuk bakul angkat sendiri gitu.
“Saya okey ke tak ni? Rasa pelik pula pakai gaun. Jalan pun macam terkangkang aje. Jangan buat malu saja nanti sudah.” Baju labuh berwarna krim pilihan Najmi dipakai juga walaupun dia tidak suka. Itupun lepas kena bebel dengan Puan Mehar.

“Okey. Cantik! Lepas kahwin nanti hari-hari saya nak awak pakai macam ni. Lawa apa.” Tersengih Najmi yang sudah jauh mengelamun. Memang tak keluar rumah la jawabnya kalau Jihan pakai macam ni setiap hari.
Tok!!
Kusut rambut Najmi kena ketuk oleh Jihan.
“Kepala tu kalau tak fikir lain boleh tak? Jom cepat! Luth dah call aku tadi. Dia on the way.” Tegur Jihan. Dia terus masuk ke dalam kereta Najmi.
Selendang yang dililit oleh Aifa dibetulkan. Baru beberapa kali saja dia kenakan selendang ni. Nasib baik Aifa pandai pakaikan. Tidak terlalu ketat dan selesa. Selama ni Jihan fikir orang yang pakai selendang ni lilit sampai lima enam pusing. Rupanya sekali dua saja.
“Ingatkan tadi nak bawa ke salon sekali mekapkan. Siapa pakaikan mekap tu. Lawa. Tak sarat sangat.” Najmi yang sudah mulakan pemanduan menyoal.
“Aifa pakaikan. Lawa tak? Meh dekat sikit.” Iphone Najmi yang terletak ditempat letak telefon diambil. Klik! Sekeping gambar mereka berdua menggunakan kamera hadapan diambil.
“Insta.” Arah Najmi. Dia halakan pemandangan ke hadapan semula.
Tanpa tunggu lama. Jihan terus buka aplikasi Instagram. Gambar mereka berdua dimuat naik. “Caption?” soalnya. Tiada idea hendak taip apa.
Le Ethereal Princess and Prince Charming. Hashtag fairytale couple. Auww sweet.” Suka benar Najmi dengan caption yang difikirkan.
Jihan tayang muka toya. “Euww.. Cheezy much!” tapi laju juga tangannya menekan keypad pada skrin telefon Najmi.



Awak! si comel yang baru habis baca. jangan lupa komen n share ya!

3 comments:

  1. pendek plak.. awak yg ciut menulis idea cpt lah msukn n3..peace hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insya Allah. next week giliran Bintang pililihan Jihan lak saya nk marathon post tiap hari.

      Delete

hai comel!
Terima kasih baca & sudi komen.

Nurfazila Suhaide =)