Monday, October 17, 2011

jawapan cintamu


Andai aku butakan mata,
Dapatkah kau memperlihatkan cintamu?
Andai aku bisukan mulut,
Mampukah kau mendengar isi hatiku?
Andai aku pekakkan telinga,
Adakah kau memberi kata cinta padaku?

Bahasa cintaku tak pernah berubah,
Kata kasihku sentiasa berulang.
Persoalan rinduku sentiasa menjadi jawapanmu.
Gaya bahasa cintaku hanya buatmu seorang.

Namun...
Bilakah persoalan cintaku terjawab,
Kata kerja yang ku sandarkan padamu tidak terlerai,
Tatabahasa mu memberi harapan cinta padaku.
Tapi mulutmu terkunci rapat untuk meluah bait kata cinta itu.
Harapanku hancur..
Kasihku robek..
Cintaku bekecai..

Persoalanku tidak terjawab..
Hanya wajahmu sentiasa menjadi dakapan tidurku…
hanya kata-katamu menjadi buaian hati...
Berikanlah aku kunci untuk membuka isi hatimu.
Agar hati ini mengetahui persona cintamu…

Jangan biarkan aku terkapai-kapai bintang hatimu.
Jangan buatku buntu dengan belaian jiwamu..
Kau menjadikan rindu ini rawan tanpa penawarmu.
Kau menjadikan jiwa ini pedih tanpa kasihmu…

Apakah jawapan Cintamu?
bilakah jawapan itu terlerai?
mengapakah mulutmmu terkunci?
bagaimanakah cara membuka pintu hatimu?

aku perlukan jawapan untuk penawar pilu ini...

*pesanan penaja---> keboringan melanda membuatkan mulut ini untuk bermadah kata..menyelami jiwa..berbuai kata...

Awak! si comel yang baru habis baca. jangan lupa komen n share ya!

0 tukang komen:

Post a Comment

hai comel!
Terima kasih baca & sudi komen.

Nurfazila Suhaide =)