Friday, January 17, 2014

Sinopsis Bukan Orang Ketiga


-Cerita dah sekerat jalan baru nak letak sinopsis. lol!! buat kerja tak pernah smooth. haiyark-
Nurfathiah. Hidupnya sempurna kecuali cinta. Sesiapa pun tidak ingin jatuh cinta dengan tunang orang. Tapi perasaan itu hadir tanpa dipinta. Dia pereka cerita. Namun sayang, cerita Thia tidak seindah cerita yang pernah dilakar olehnya. Dia watak ketiga, antagonis yang berangan-angan untuk menghancurkan pasangan Zarul dan Aqila.

“Ini cerita aku. Aku bukan orang ketiga. Akulah heroin dalam cerita aku....” mampukah Thia mengubah plot cerita hidup miliknya? Thia akan cuba mengolah cerita cinta antara hero dan watak ketiga. Sekeping hati Zarul akan terus digodam untuk dimiliki.

Tapi mampukah orang ketiga pegang watak heroin sedangkan hero langsung tidak mencintainya? Saat Thia sedar, segalanya cuba diubah. Azam dan tekad ditanam dalam hati. Cinta pada Zarul harus dikubur. Ingin menyerah kalah tapi itu bukan cara Thia. Dia akan terus bangun. Bezanya kini bangkit seorang Nurfathiah dari angan sebuah cerita cinta.

 “Hati saya akan terus cintakan awak saat jantung saya berdegup laju bila bertentang mata dengan awak. Berdebar-debar setiap kali mengingatkan awak. Tapi kini saya langsung tidak rasa apa-apa. Cinta itu sudah tiada Zarul. Tamat.”

Tamatnya kisah cinta bersama Zarul bukan bererti tamatnya cinta Thia. “Ini cerita aku dan akulah heroin. Zarul bukan hero dalam cerita aku. Aku bukan orang ketiga! Aku akan cari soldadu aku. Hero aku...”


Awak! si comel yang baru habis baca. jangan lupa komen n share ya!

7 comments:

hai comel!
Terima kasih baca & sudi komen.

Nurfazila Suhaide =)