Monday, April 25, 2011

terkilan




terkilan..?

kadang2 hidup ni payah..
perbandingan demi perbandingan sering di lakukan..
aku hanya insan biasa yang serba kekurangan..

tapi..
aku juga insan yang mempunyai hati dan perasaan..
sering bersedih walaupun muka aku memperlihatkan perkara yang sebaliknya..
senyuman dan ketawa sering menghiasi bibirku.
namun adakah kamu tahu disebalik senda gurau tersebut..?

manusia..
sering melakukan kesilapan..
manusia..
tiada istilah sempurna..
itu yang aku ungkapkan setiap kali aku dibandingkan dengan orang yang jauh lebih baik dari aku..

sabar..sabar..dan terus sabar..
menghadapi manusia yang sering membeza-bezakan diri kita dan orang lain..
aku tidak sempurna..
akal fikiran tidak genius..
perangai kadang kala baik kadang kala pelik..

tapi itulah insan biasa..!
tiada istilah sempurna bagi setiap insan di muka bumi ini..
ingatlah kamu wahai teman.
fikiran ku tidak sepandai kamu,
iman ku tidak seteguh kamu,
tapi hati dan perasaan ku seperti kamu,
mudah rapuh dan retak bagai kaca yang bakal berkecai..

P/s : maaf kalau terpaksa baca luahan hati yang emo ni..hehe..



Awak! si comel yang baru habis baca. jangan lupa komen n share ya!

2 comments:

  1. haha...best gak bce sini...kalau boleh,saya nak tahu pasal novel saat cinta bersemi tu.boleh bagi saya link dia x?betul saya cakap ni...saya tak pernah baca novel saat cinta bersemi tu...tnggalkan link kat cerpen saya ye...cinta coklat, madu,mawar

    ReplyDelete
  2. @Mira_ira

    cik mira..tdk leh komen sua dkt c2..natao napa..

    just read de link here yaa..

    http://nurfazilaserenity-diary.blogspot.com/2011/05/buat-cik-mira.html

    ReplyDelete

hai comel!
Terima kasih baca & sudi komen.

Nurfazila Suhaide =)