Wednesday, October 29, 2014

Secebis Cinta Intan bab 1


Intan membetulkan dress singkat yang tersarung dibadannya. Kaki disilang. Terangkat sedikit hujung baju yang setakat paras paha itu. Terserlah paha putih lagi gebu miliknya. Dia tidak kisah, lagi suka bila berjaya menarik perhatian lelaki yang duduk bertentangan dengannya di meja sebelah. Dengan gaya penuh mengoda Intan membetulkan rambutnya yang panjang mengurai. Bahagian hujung rambut yang bergulung dipegang.
Senyuman manis dan mengoda tidak pernah pada dari bibir yang dicalit dengan gincu warna merah menyala. Intan menopang dagu. Lagaknya tidak ubah seperti menanti seseorang hadir. Iya. Dia sedang menanti lelaki yang tidak habis memandangnya dari tadi itu untuk mulakan langkah mendekatinya. Semua hujung rambutnya ditolak ke bahu kiri. Membiarkan sebelah bahu kanan yang menghadap lelaki itu lebih terdedah. Amboi Intan tidak cukup terdedah lagi ke pakaian yang kau pakai malam ni? Akalnya menyoal.
Tidak! Bagi Intan itu tidak cukup walaupun pakaiannya seolah orang berkemban saja. Dengan bahagian dada yang cukup terdedah hingga nama garisan yang tidak sepatutnya. Baju warna hitam yang berkilauan itu pula ketat hingga menampakkan tubuhnya yang langsing. Sesiapa pun boleh toleh dua kali bila terpandang Intan yang cukup daring pada malam ini. Motifnya hanya satu. Lelaki yang baru saja habis buat ‘drama’ dengan pasangannya tadi itu harus ditawan!
Intan memandang lelaki itu, penuh mengoda dia tersenyum. Lelaki itu bukan main lagi cucuk jarum. Siap kenyit mata lagi. Tidak sedar tangan tengah meraba perempuan yang duduk di sebelah. Amboi siap kenyit mata lagi! Kau tak tahu aku siapa lagi. Ini Intan bukan sebarang Intan. Intan cukup pakej segala pakej! Puji dirinya sendiri. Angkat bakul pula cik intan permata ini.
Bila drama mula masuk konflik. Intan biarkan saja kedua pasangan itu mula bertengkar. Sebenarnya lebih kepada si perempuan yang angin tiba-tiba. Dalam hati Intan mula bersorak riang. Dia berani jamin kerat jari. Pasti tidak lama lagi lelaki itu akan muncul depannya. Tinggi tahap confident Intan untuk memiliki lelaki itu.
Mata Intan tertutup rapat. Bibirnya muncung ke depan. Bermain-main jari runcing dengan bibirnya. Tangan masih lagi menopang dagu. Menanti dan terus menanti. Dalam pengiraan Intan dalam lima saat lagi lelaki itu pasti tegur.
Satu... dua... tiga...
May I seat here?
Tingg!! Lagi cepat dari jangkaan Intan. Dia tidak menjawab. Sekadar memberi isyarat mata untuk memberi kebenaran. Mulut tu buka main manis lagi tersenyum mengoda.
So... you seorang saja ke?” Macho suara si kasanova menyoal. Bagi Intan lelaki ini bukan tahap kasanova. Buaya darat, buaya tembaga, buaya kaki dua! Segala jenis buaya dikategorikan untuk lelaki itu. Tapi dia tidak kisah janji berjaya memiliki mangsanya berjaya malam ini.
“Seorang je. Kenapa you nak temankan I ke? Girl tadi tak marah ke?” Pang! Satu tembakan dari Intan mengena. Berubah wajah lelaki itu tapi biasalah diakan kasanova setakat hal itu perkara kecil saja baginya.
“Bodohlah I kalau lepaskan perempuan secantik you demi perempuan tadi... oh by the way, I Adif. Adif Luqman.”
Lain pula jawabnya! Balas hati Intan. Kalau iya nak mengorat pun yang tangan tu gatal nak raba paha aku ni kenapa? Berguni-guni makian Intan dalam hati. Haish! Nasiblah kau sasaran aku malam ni. Dimaniskan muka yang tersedia manis.
Silap besarlah kau kalau aku menyerah kalah. Ini Intan la!  Intan bangun dari tempatnya. Terserlah riak terkejut diwajah Adif. Baru nak masukkan benang dalam jarum! Tapi Intan bukannya berlalu pergi. Sebaliknya dia terus duduk atas paha Adif.
“You nak ni ke?” lunak suara romantis Intan membisik di telinga Adif. Tangannya bukan main lagi memegang badan sasa lelaki itu.
Sekarang bukan Adif yang masuk benang dulu tapi Intan yang siap dengan benang dan jarum terus masuk ke dalam hati Adif. Berdebar-debar hati lelakinya. Buat pertama kali wanita seberani Intan yang mulakan dahulu.
Intan tersenyum kemenangan. Haih! Baru aku ayat sikit sudah kaku si buaya ni. Nampaknya tidaklah terror mana pun! Dia pandang wajah Adif. Dalam renungan lelaki itu dibalas.
“Tak payahlah nak buat riak terkejut. I ni jenis yang terus terang je. Kalau you tak nak... It’s okay. Lagipun I nak balik dah pun. Parti ni boring...” Intan main tarik tali pula. Bahunya diangkat sedikit. Kononnya hendak berdiri. Cepat tangan Adif menarik tangan Intan agar duduk semula atas pahanya.
“Orang gila saja yang tak nak perempuan secantik you ni...” jawab Adif. Tangannya kembali gatal memegang paha dan pinggang Intan.
Intan pun layan saja lelaki gatal itu. Tanpa tunggu Adif bertindak, dia terlebih awal mencium leher lelaki itu. Dahi leher, pipi, hidung sampailah bibir bertemu bibir. Tangannya pun tidak berhenti memainkan peranan. Lincah salah satu butang kemeja Adif dibuka.
Sekali pandang pun dua kali lima juga miang Intan dan Adif. Kini mereka berdua pula berdrama. Apa Intan kisah! Parti malam ini pun lebih kepada kebaratan. Lagi ramai yang buat drama seperti mereka.
Nasib adalah kacak juga si kasanova ni. Ada juga selera aku nak layan. Hati Intan sempat memuji. Kalau tak kacak memang sah sebelah mata pun Intan tidak pandang. Maklumlah Adif tu kacuk cina. Putih melepak!
Telefon Intan tiba-tiba berdering, tangannya menolak lembut dada Adif untuk memberi ruang kepada sedikit. Bibir Intan mencebik. Siapa pula yang kacau daun waktu-waktu genting begini. Kacau feel betul. Telefon dikeluarkan dari tas tangannya. Intan biarkan saja tingkah lelaki itu pada badannya sambil membaca pesanan yang baru sampai. Tidak kisah langsung. Makin dia suka! Adif tidak ubah seperti telan sepuluh biji pil khayal saja cium tidak ingat dunia!

Sudah... sudahlah tu darling. Cemburu I tengok. Sekarang you balik. I dah on the way ke kereta. Datang sekarang. I tunggu ni...

Tersenyum senget Intan baca pesanan ringkas itu. Itulah! Cabar lagi aku...
Tangan Intan menolak lagi badan lelaki itu. “Sorry handsome. I have to go...I ada hal mustahak kena buat.” Tipu Intan. Tapi dengan suara mengoda agar lelaki itu benarkan dia pergi. Cukuplah untuk malam ni.
Mencuka wajah Adif memandang si cantik manis depannya. “Right now? Penting sangat ke?”
“Penting sangat. Thanks... Nampaknya tidaklah boring sangat parti ni. Bye sayang.” Intan berpura-pura bergegas masukkan semula telefonnya ke dalam tas tangan semula. Kononnya penting sangat hal tu. Padahal dalam hati tidak sabar hendak peluk kekasih hati yang tengah tunggu dalam kereta. Dia terus berdiri.
“Nak I hantarkan ke?” tahan Adif. Dia masih belum puas lagi bersama perempuan yang baru saja dikenali itu.
It’s okay. Dah ada pun driver I jemput.” Kesian kau Qimi! Tak pasal-pasal kena cop driver. Tak apalah. Kau juga yang dapat mandat driver paling macho dalam hati aku. Sambung Intan dalam hati. Dia sekadar tersenyum mengoda pada Adif. Dia bersedia hendak pergi tapi tangan Adif menahannya lagi.
Kesabaran Intan memuncak. Sabar... sabar... jangan nak mengamuk pula. Jatuh reputasi kau yang cun Intan. “I kena pergi sekarang juga. Please...” pujuk rayu Intan. Dalam sempat merayu itu tangannya bukan main lagi bergerak sana sini pegang Adif. Hatinya memang tidak sabar lagi hendak bertemu dengan Qimi yang menanti dalam kereta. Banyak yang hendak dibuat dengan lelaki itu pula.
At least bagitahu dulu nama you dan number phone...” Haish! Puas berdrama tadi langsung Adif tak tahu nama Intan. Maklumlah mulut tengah sibuk buat body languange. Merayap sana-sini sampai nama Intan pun dia tidak tahu.
Intan pula rasa nak hempuk diri sendiri guna kerusi di sebelahnya. Macam mana boleh terlupa benda penting ni pula. Itulah kalau sudah dunia miliknya dan Adif. Mana hendak ingat benda lain. Cepat-cepat tangan Intan membuka semula tas tangannya. Sekeping kad dikeluarkan lalu diserahkan pada Adif.
“I tak sempat nak perkenalkan diri. Just call me Intan. Ini kad I... bye...” Intan yang baru buka beberapa langkah ke depan undur semula tepat memandang wajah Adif yang baru saja hendak belek kad namanya.
Yes?” pertanyaan Adif tergantung bila Intan terus saja mengucup bibirnya. Terleka mereka sebentar. Intan ni dalam hendak cepatnya keluar dari tempat itu sempat lagi miang keladi. Kedua pipi Adif dipegang sambil mengucup bibir lelaki itu.
It’s my goodbye kiss. Thanks for tonight.” Katanya sebelum berlalu pergi tinggalkan Adif.
Tersenyum kecil lelaki itu. Bukan main lagi tahap berani perempuan itu. Selalunya dia ayat dulu mana-mana perempuan sebelum cucuk jarum. Ini tak payah mulut berbicara. Terus saja bersentuhan malah perempuan itu yang akan mulakan semuanya dahulu.
“Zara Intan Tasneem binti Zafril Hasyim. Hurm... nama bapa dia bukan main sama lagi dengan nama bapa aku. Macam ada jodoh je.” Bukan jodoh Intan dengan bapanya tapi jodoh bersama Adif. Tersenyum dia mengenangkan Intan. Rindu pula bertepu di dada. Rindu belaian manja Intan tadi. Padahal baru beberapa minit saja Intan tinggalkan dia.
“Boleh tahan juga Intan ni. Bukan calang-calang company dia miliki. Pengerusi pulak tu.” Nama syarikat besar itu dibaca dalam hati saja. Kali ini hatinya kuat ingin bertemu dengan wanita itu lagi.
Rindu pula dengan Intan... besar penangan cik Intan ni. Dalam hati Adif yang sedang merindui Intan itu matanya pula gatal mencari pasangannya tadi. Mana pulak perempuan tu pergi? Adif jongket bahu. Rugi pula tiada sleeping partner malam ni. Ditolak pasangannya tadi kerana terang-terang terpikat dengan keseksian Intan.
Dalam Adif melayan perasaan rindunya, Intan pula tengah bergegas melangkah keluar dari lobi hotel. Fikirannya langsung tidak fikirkan Adif. Matanya melilau mencari kereta Qimi. Sekelip mata saja kereta mewah Qimi berhenti depan Intan.
Intan terus masuk ke dalam kereta. “Hai sayang!” pipi Qimi dicium sebaik saja masuk ke dalam. Tanpa tunggu lama kereta Qimi meluncur pergi dari tempat itu.
“Macam mana tadi? Hebat tak I?” tanya Intan. Badannya disandarkan ke dada Qimmi.
“Bukan main hebat lagi I tengok... Sampai bergaduh besar Adif dengan girl dia tadi.”
Intan yang perasaan sindiran Qimi itu langsung tidak berbekas dihatinya. “Tengoklah siapa... ” dia mendabik dada.
“I tetap tak suka cara you ni... nyaris terbabas je tadi. Senang aje lelaki itu angkat you naik bilik tadi.” tegur Qimi. Padanya Adif tu langsung tidak boleh percaya. Lebih-lebih lagi tempat tadi tu hotel. Kalau Intan bagi green light aje tidak mustahil terus check in!
“Yela... yela... I je salah. Hari tu setuju. Malam ni lain pula dia cakap!” Intan kembali ke tempatnya. Tangan disilangkan ke dada.
Merajuk! Ini yang buat Qimi lemah lutut. Dia tidak suka Intan merajuk dengannya. Intan dipandang sekilas. “Intan... sayang... janganlah macam ni. Okey janji I setuju je apa-apa hal.” Tangannya mencari-cari tangan Intan. Digengam kuat tangan orang yang dia sayang separuh mati itu.
Senyuman Intan tidak dapat ditahan lagi. Tangannya kuat membalas gengaman Qimi. Lalu dibawa ke bibir. Lama tangan lelaki itu dikucup.
“Tahu saja dia kelemahan I.” Cebik Qimi. Tangannya yang masih lagi mengengam tangan Intan dibawa ke pipi mulus wanita itu. Disapu-sapu pipi Intan. Dia akui Intan manja orangnya. Sebab kemanjaan itulah ramai yang tergoda dengan Intan. Sesiapa pun tidak sampai hati nak berkeras dengan dia
“Oh! Nyaris terlupa. Girl tu macam mana? Dapat tak?” soal Intan. Perempuan yang dimaksudkan ialah pasangan Adif. Wajah Qimi terus dipandang.
Terserlah lesung pipi Qimi bila senyum.
“Bila mula buat muka poyo tu. Sah dia dapatlah tu!” cebik Intan. Tak dapat pula tengok free show Qimi.
“Macam mana boleh dapat? Teruk ke dia menangis tadi lepas ke tolak.” Soal Intan lagi bila Qimi sekadar nak tayang muka toya dia tu.
“Teruk jugalah. Sampai hancur mekap. Alah biasalah. Buat yang ringan-ringan. Terpujuklah dia.” Banyaklah ringan kau Qimi. Rupanya dia pun dua kali lima dengan Intan.
“Banyaklah ringan dia. Yang tutt tu tak pula malam ni...” sindir Intan. Ikutkan hati mahu saja dia gigit tangan Qimi yang masih dalam pegangannya.
“Yang tu terpaksa tahan hati saja kena cancel bila baby ni hampir buat jantung I meletop tengok cara dia tadi. Baru first time bawa tempat macam tu dah mula perangai dia.” kata Qimi sambil menjeling Intan disebelah.
Intan sekadar tersengih namun dalam hati bukan main lagi mengeluh. Haih! Tak habis lagi bebelan Qimi ni rupanya...
“Alah sayang. Tenang je... Lepas ni kita tunggu esok. I bet tak sampai tiga hari Adif mesti call I punya. Kita tunggu siapa dapat panggilan dulu..” kepala Intan mula melayang ingatkan mamat kasanova tu. Namun imaginasinya melayang bila Qimi gosok kepalanya sampai kusut masai rambut Intan.
“Adalah benda kuning dia fikir dengan mamat tu.” Jelas tidak puas hati dalam nada suara Qimi.
Intan tersenyum lebar. Dia tidak pun terkutik sedikit pun. Kasut tumit tinggi warna kelabu itu dibuka. Dia terus berpindah duduk atas paha Qimi yang sedang memandu itu.
Tergeleng kepala Qimi. Intan ni kalau nak duduk atas paha dia semasa memandu, dia langsung tidak kisah tapi yang penting bagitahulah dulu. Sekurangnya boleh dia perlahankan kelajuan kereta.
Tapi berbuih mulut Qimi pesan pun Intan bukannya peduli. Qimi betulkan cara Intan duduk atas pahanya agar mudah dia memandu. Intan merebahkan badannya ke dada Qimi. Leher lelaki itu dipeluk. Qimi biarkan saja cara Intan. Dia sudah pun terbiasa memandu sambil memangku Intan.
“Bawa slow lagilah. Tak puas nak rindu Qimi... esok dah kena kerja lagi...” pujuk Intan. Pelukannya dikemaskan. Intan paling benci hari Isnin hingga Jumaat. Sejak mula bekerja ni, jarang dapat jumpa Qimi. Dulu tiap-tiap malam saja dia hadap muka Qimi lepas lelaki itu habis kerja. Sekarang ni masing-masing sibuk urus syarikat sendiri. Intan pula habis kerja terus balik rumah. Penat!
Slow dah ni sayang...” Kereta sport disuruhnya bawa perlahan-lahan. Lambat mana pun tetap rasa laju juga bila Qimi tertekan minyak lebih. Dia layan saja permintaan Intan itu. Habis kereta mahal Qimi bawa seperti kereta kura-kura. Tapi dia sendiri rindukan Intan yang manja itu. Itulah sebabnya susah nak berlepas bila bersatu seperti sekarang.
“Ni... nak I hantar ke mana balik?”
“Alah... nak kena balik terus ke?” manja Intan menyoal. Dia angkat kepala sikit. Qimi dipandang dengan penuh harapan agar lelaki itu bawa tempat lagi. Tapi memang tiada harapan pun. Esok kerja! Qimi tidak mahu Intan kelihatan lesu esok pagi.
“Baliklah... nak balik mana? Kondo you ke atau balik rumah I?” tanya Qimi lagi.
“Orang gaji you ada di rumah tak?” tanya Intan pula.
Qimi mengangguk. “Nak balik sana ke?” Dia sendiri nak Intan balik ke rumah tu kembali. Tinggal sana pun tak apa dari tinggal seorang diri di kondonya, dulu Qimi benarkan saja pun sebab Asha tinggal sekali dengan Intan. Tapi sejak Asha kena pindah sebab mula bekerja. Qimi nak Intan terus saja tinggal bersamanya.
“Kalau balik sana kena terus masuk tidur ke?” Intan soal lagi manja. Nak sesuatulah tu sebab tu suara Intan terlebih manja dari kebiasaanya.
Qimi tersenyum sedikit. Dicubit pipi gebu Intan walaupun tidak tunduk memandang Intan. Sekali tunduk takut lain pula yang dia nampak. Malam ini memang Intan terlebih kurang baju. Sampaikan bila dia tunduk sikit pandang Intan. Jelas nampak buah dada gadis itu. Dia sendiri lelaki. Ada nafsu, kalau Adif yang tadi terus tolak pasangannya gara-gara terpandang Intan. Silap hari bulan dia pun boleh terleka. Silap-silap Qimi yang terbabas malam dengan Intan. Intan ni bukannya ahli keluarga dia. Boleh saja kalau nak.
Tahu ada lagi agenda Intan. Qimi terus bersuara. “Terus tidurlah. Esok kerja.” Dia sempat lagi mengeratkan pelukan Intan.
Bibir Intan dijuih ke depan. Nak pujuk akulah tu. “Balik kondo sajalah kalau macam tu...”
Aduh! Qimi sudah mula terkulai dengan suara Intan merajuk itu. Nasib baik sayang punya pasal. “Kalau tak terus tidur, nak buat apa pula?” soalnya. Mengalahlah tu!
“Banyak!”
Ah sudah! Dengar perkataan banyak pun buat Qimi lemah lutut. Tidak! Malam ni biar dia berkeras sikit. Esok pagi ada mesyuarat penting. Nanti terlajak tidur pula kalau nak layan perangai Intan. “Kalau macam tu balik kondo sajalah.”
“Yela... yela... dia ni... membuta saja kerja. Malam masih awal pun...” Bebel Intan.
Gembira Qimi dengar. Dia tunduk sikit mengucup dahi Intan. Pujuklah apa lagi. Dia tahu pun Intan merajuk bukannya lama mana pun. Kejap lagi surutlah tu. Apapun berbaloi juga dari kena layan Intan main game sepanjang malam ni. Ikutkan hati mahu saja Qimi bakar permainan Chess, Monopoly, Scrabble termasuklah Pictionary Intan di rumahnya. Kalau layan Intan main, selamat saja esok pagi habis semua game dipulun. Sakit kepala nak perah otak bermain dengan budak terlebih umur ni. Tapi bakar mana pun tetap juga Intan beli nanti. Qimi pernah sembunyikan permainan-permainan tu sebelum ni, Tak sampai 24 dah ada yang baru di ruang tamunya. Intan dan Asha pergi shopping segala jenis permainan tu lagi!
Itupun nasib badanlah kalau Asha tidak join sekaki main. Kalau tak pening kepalanya nak layan dua-dua. Seorang manja, seorang pula kepala batu! Geram pula Qimi bila teringatkan Asha kepala batu itu. Selalu saja dia mengalah dengan Asha dan Intan. Lebih-lebih bila dua orang tu bergabung. Dia yang meletop melayan keduanya.
Tapi biasalah Qimi. Ayat klise tidak mahu kalah. Alah bukannya kalah betul-betul saja je nak mengalah sebab sayang punya pasal. Banyaklah kau punya mengalah Qimi, padahal selalu saja kena buli...
Contoh terbaik ialah sekarang. Berhenti saja kereta Qimi terparkir. Intan terus pura-pura tertidur supaya Qimi angkat. Dan angkatlah juga Qimi sebab sayang punya pasal. Janji Intan bahagia... Intankan permata hatinya. Dia sanggup buat apa saja demi wanita itu.
Nasib engkaulah Qimi. Dapat perempuan kaki buli!

Awak! si comel yang baru habis baca. jangan lupa komen n share ya!

0 tukang komen:

Post a Comment

hai comel!
Terima kasih baca & sudi komen.

Nurfazila Suhaide =)