Saturday, November 9, 2013

Tembok Cinta -teaser-



Panjang lebar sumpah seranah Fiera untuk diri sendiri dalam hati akibat mulut celuparnya. Jika Adam salam tangan tok kadi sekarang, depan tok kadi tu juga Fiera pengsan terkejut. Untuk mengelak ‘tembakan’ ayat-ayat Adam. Tanpa berlengah Fiera mula buka langkah. Berdiri dan keluar dari pejabat Adam dengan gaya cukup vogue. Konon-kononnya dia menang dalam ‘perbicaraan’ mereka apabila Adam hanya berdiam diri.
“Fiera kalau saya betul-betul kahwin lain sekarang awak memang tak kisah?” tanya Adam dengan senyuman meleret.
Fiera berpaling. Memandang Adam. Dahinya yang agak licin berkerut. Berfikir sejenak. ‘Dasar lelaki!! Pantang dapat green light!’ Kutukan Fiera dalam hati sudah berbakul-bakul.
“Tepuk dada. Tapi jangan tanya selera. Tanya iman awak Adam. Cukup ke iman tu nak tambah cawangan. Teguh sangat ke iman awak nak jadi IMAM wanita lain pula? Sekarang ni awak dah betul-betul sempurna ke jadi IMAM saya?” Saja Fiera tekankan perkataan imam tu. Biar Adam berfikir tentang tanggunjawabnya sebagai suami.
Lelaki sekarang ni pantang isteri bagi lampu hijau walaupun hanya bergurau. Tak fikir panjang pasal tanggungjawab seorang suami. Cukup ke makan minum ke dua-dua isteri? Adil ke kasih sayang yang dicurahkan kepada keduanya? Ini tak! Asal kaya raya saja dah fikir nak tambah cawangan baru.



Awak! si comel yang baru habis baca. jangan lupa komen n share ya!

3 comments:

  1. eee...ape kes...adam nk tambah cawangan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adam nk kahwin baru. lagipun Fiera tersetuju.
      sebab tersign surat keizinan berpoligami.

      Delete
  2. No good, akak x suka la adam nak kahwin lagi dah hilang mood nak baca...

    ReplyDelete

hai comel!
Terima kasih baca & sudi komen.

Nurfazila Suhaide =)